Her kommer en liste over de mest vanlige feilmeldingen på Altidata Ipfaks.
0 – Ingen Feil
100 – Opptatt
102 – Opptatt, Ved opptatt vil systemet automatisk prøve å ringe tilbake ett antall ganger. Dette kan stilles etter ønske. Standard er 3 forsøk med 1 min. mellomrom
200 – Ingen Svar
202 – Ingen Svar. Feilsøking: Ring telefonnummeret med en vanlig telefon for å høre at det svares med en fakstone.
300 – Kan ikke nå destinasjon
301 – Uventet feil, Dette skal være en midlertidig feil. Kontakt support om feil vedvarer.
303 – Ugyldig telefonnummer eller sperret nummer. Bruk en vanlig telefon for å væreifisere at man kan ringe nummeret. Kontakt support om det oppnås kontakt med faksmaskin. Normalt skyldes denne feilen at man benytter feil nummer
304 – Ugyldig nummer
305 – Feil nummer, feil destinasjon eller netverksfeil
306 – Desitnasjon er midlertidig uttilgjengelig
307 – Netverk er opptatt eller mottager legger på samtalen. Feilsøking: Ring nummer fra en vanlig telefon
400- 405 Feil på linje, prøv igjen
500 – 502 Mottager legger på samtale
600 – Ingen faks detektert, sannsynligvis en stemme som svarer.
700 – Feil i fakstransmisjon
701 – Uventet feil, bør være midlertidig, kontakt support om feil vedvarer
702 – Får ikke satt opp faks mot mottagers faksmaskin. Feilsøking: Sjekk at mottager ikke har faksmaskin tilkoblet ip-telefoni tjeneste. Pakketap fører til at man ofte har problem å koble opp fakssamtaer
705 – Mottagers faksmaskin bekfrefter ikke mottag av faksside. Kan ikke sende på nytt.
706 – Mottagers faksmaskin bekredter ikke mottag av faks. Feilsøking: Manuelt kontrollere om mottaker har motatt faks
707 . Klarer ikke å bli enig med mottager om oppløsning eller sideformat
708 – Mottagers faksmaskin avsluttet samtalen uventet
709 – Ved sending av faks stoppet mottager å besvare samtaler, sannsynligvis linjefeil hos mottager
711 – Feilet å sette opp samtale fordi begge terminaler kun vil sende
712 – Dårlig linjekvalitet
800 – 900 System eller protokoll feil. Kontakt support
1000 – Avbrudd av systemet, Skyldes normalt at faks har ligget i kø for lenge, eller annen feil. Kontakt support.
1300 – Kan ikke konvertere dokumet til faksformat. Sjekk at man kan åpne vedlegget man sender i standard programm som word, excel, powerpoint eller pdf. Ved feil prøv å lagre og sende faks som pdf.